hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم|شهربازی 72 تن به چرخه تفریحی باز گردد

قم|شهربازی 72 تن به چرخه تفریحی باز گردد

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم گفت: وجود مراکز تفریحی و با نشاط در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز اثرگذار است و شهربازی 72 تن در قم به هر دلیلی که متوقف‌شده باید مشکلات آن هر چه سریع‌تر مرتفع و شهرداری با جذب سرمایه‌گذار نسبت به نصب دستگاه‌ها و تجهیزات جدید در این شهربازی مهم اقدام کند.

به گزارش رویداد ایران،حسن طلایی در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت شهربازی 72 تن شهر قم اظهار داشت: با وجود حل مشکل معارض، شهرداری راه‌اندازی شهربازی 72 تن را به فراموشی سپرده درحالی‌که موقعیت جغرافیایی شهربازی 72 تن می‌تواند به‌خوبی مناطق 2،6 و 3 شهر قم را با جمعیتی حدود 600 هزار نفر که مطابق جمعیت یک شهر بوده را پوشش دهد.

وی با بیان اهمیت توجه به زیرساخت‌های تفریحی شهر قم افزود: با وجود جمعیت جوان و حضور فراوان گردشگر در شهر قم نیاز به راه‌اندازی مراکز تفریحی، گردشگری را در کنار مراکز مذهبی و زیارتی در راستای ماندگاری بیشتر گردشگران بیش‌ازپیش می‌طلبد، ولی متأسفانه در این چندساله شاهد تعطیلی شهربازی سالاریه و 72 تن بوده‌ایم.

عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: وجود مراکز تفریحی و با نشاط در کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز اثرگذار است و شهربازی 72 تن در قم به هر دلیلی که متوقف‌شده باید مشکلات آن هر چه سریع‌تر مرتفع و شهرداری با جذب سرمایه‌گذار نسبت به نصب دستگاه‌ها و تجهیزات جدید در این شهربازی مهم اقدام کند.

وی افزود: طبق بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، مأموریت جاری و ساری شهرداری‌ها ساماندهی صنوف مزاحم بوده که در این راستا شهرک صنوف با مساحت 130 هکتاری در کیلومتر پنج جاده قدیم قم- تهران احداث‌شده است. در این شهرک، سایت آهن‌فروشان به مساحت 250 هزار مترمربع، سایتی با مساحت 194 هزار مترمربع به صنف درب و پنجره سازان اختصاص‌یافته و قطعاتی با کاربری خدمات عمومی در مساحت‌های 60، 80 و 100 مترمربعی برای خدمات عمومی مشاغل مختلف در نظر گرفته‌شده است.

طلایی ادامه داد: در حال حاضر از این سه سایت، زیرساخت‌های فاز آهن‌فروشان آماده‌شده و شهرک صنوف آمادگی پذیرایی از صاحبان این مشاغل را دارد، این صنف به این شهرک انتقال پیدا می‌کند و بقیه مشاغل مزاحم شهر قم باید به‌مرورزمان ساماندهی شوند.

وی با تأکید بر تسریع در روند ساماندهی هر چه سریع‌تر صنوف مزاحم سطح شهر از سوی شهرداری گفت: شهرداری قم باید با ارتباطی که با اتحادیه‌ها و ذی‌نفعان فعال در این حوزه دارد روند ساماندهی را تسریع کند، هسته مرکزی شهر محل عبور و مرور زائران کریمه اهل‌بیت(س) بوده و باید این منطقه از نظر بصری نمود بهتری پیدا کند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد